• Motivene består - i synkende rekkefølge - av seks ulike sjangerscener som forestiller ulike måneder:
1) Tre skikkelser som sitter rundt et bord mens en kvinne serverer dem. Under motivet står innskriften "APRILIS".
2) En mann med en ku gående mot en eng med arbeidere. Under motivet står innskriften "IUNIUS".
4) En mann og en kvinne sanker korn. Under motivet står innskriften "OCTOBER".
5) Tre menn i en slags konfrontasjon med to vandrere kommende mot dem.  Under motivet står innskriften "DECEMBER".
4) En mann og en kvinne sanker korn, samt teksten "OCTOBER".
5) Tre menn i en slags konfrontasjon samt to vandrere kommende mot dem. De er flankert av teksten "DECEMBER".
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Punkter og årstider [Vase i keramikk]