• Stor, sammenklemt vaseform på fot, med skulpturell, nærmest arkitektonisk fremtoning. Ovalt grunnriss, svakt buede vegger. Korpus' sider utgjør to tilnærmet kvadratiske flater, med en "vinge" på hver side. Vingene fremstår som elementer fra greske søyler, med volutter og kanelurer. Ujevn munning. Grovt gods med tykk, ujevn glasur i kremfargede nyanser mot mørkebrun, flekkvis synlig bunn.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Thrown Slab Form With Attachments Eruptive Pink, White, Over Dark Body [Vase]