• Lavt fat bestående av to porselensdeler som flankerer et tekstilt midtstykke. Leiren er kjevlet ut til en oval form, har blitt risset med linjer og delvis fått et blonderelieff ved å bli presset med tekstilet. Fatets kant er organisk, bølgende, og lett bøyd oppover. Jernoksid er påført leiren, vasket av for så å bli liggende igjen i fordypningene. Glasert transparent. Før brenning har leirefatet blitt delt i tre, det midtre partiet er fjernet, og de to gjenstående partiene har fått stukket huller i hver side av revnen. Etter brenning er porselensskivene sydd sammen med et svart stoff ved hjelp av svart tråd gjennom hullene. Tekstilet er dekorert med maskinsøm, fløyelsblonde og har påsydd gullfarget bånd i de sidene av tekstilet som danner fatets ytterkant.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Scener fra et ekteskap [Fat]