• Objektet minner om en blanding av en musling og et fat. Den er hovedsaklig rosa. En mørkere jordfarge skinner gjennom. Den har også en stor hvit flekk.  Undersiden er gulaktig med rosa flekker. Mønsteret kan beskrives som en spiralaktig bølge som samler seg mot i midten av formen. Den kan minne om et dragsug i vannet eller spor av bølger i sanden. Mønsteret er helt integrert i formen. 


Beskrivelse av teknikk: 
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings - og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5 - 10 ganger for oppnå de ønskede overflatevirkningene.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
    (Copyright)
  • Objektet minner om en blanding av en musling og et fat. Den er hovedsaklig rosa. En mørkere jordfarge skinner gjennom. Den har også en stor hvit flekk.  Undersiden er gulaktig med rosa flekker. Mønsteret kan beskrives som en spiralaktig bølge som samler seg mot i midten av formen. Den kan minne om et dragsug i vannet eller spor av bølger i sanden. Mønsteret er helt integrert i formen. 


Beskrivelse av teknikk: 
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings - og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5 - 10 ganger for oppnå de ønskede overflatevirkningene.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
    (Copyright)
  • Objektet minner om en blanding av en musling og et fat. Den er hovedsaklig rosa. En mørkere jordfarge skinner gjennom. Den har også en stor hvit flekk.  Undersiden er gulaktig med rosa flekker. Mønsteret kan beskrives som en spiralaktig bølge som samler seg mot i midten av formen. Den kan minne om et dragsug i vannet eller spor av bølger i sanden. Mønsteret er helt integrert i formen. 


Beskrivelse av teknikk: 
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings - og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5 - 10 ganger for oppnå de ønskede overflatevirkningene.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
    (Copyright)
  • Objektet minner om en blanding av en musling og et fat. Den er hovedsaklig rosa. En mørkere jordfarge skinner gjennom. Den har også en stor hvit flekk.  Undersiden er gulaktig med rosa flekker. Mønsteret kan beskrives som en spiralaktig bølge som samler seg mot i midten av formen. Den kan minne om et dragsug i vannet eller spor av bølger i sanden. Mønsteret er helt integrert i formen. 


Beskrivelse av teknikk: 
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings - og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5 - 10 ganger for oppnå de ønskede overflatevirkningene.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
    (Copyright)
  • Objektet minner om en blanding av en musling og et fat. Den er hovedsaklig rosa. En mørkere jordfarge skinner gjennom. Den har også en stor hvit flekk.  Undersiden er gulaktig med rosa flekker. Mønsteret kan beskrives som en spiralaktig bølge som samler seg mot i midten av formen. Den kan minne om et dragsug i vannet eller spor av bølger i sanden. Mønsteret er helt integrert i formen. 


Beskrivelse av teknikk: 
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings - og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5 - 10 ganger for oppnå de ønskede overflatevirkningene.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
    (Copyright)
  • Objektet minner om en blanding av en musling og et fat. Den er hovedsaklig rosa. En mørkere jordfarge skinner gjennom. Den har også en stor hvit flekk.  Undersiden er gulaktig med rosa flekker. Mønsteret kan beskrives som en spiralaktig bølge som samler seg mot i midten av formen. Den kan minne om et dragsug i vannet eller spor av bølger i sanden. Mønsteret er helt integrert i formen. 


Beskrivelse av teknikk: 
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings - og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5 - 10 ganger for oppnå de ønskede overflatevirkningene.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
    (Copyright)
  • Objektet minner om en blanding av en musling og et fat. Den er hovedsaklig rosa. En mørkere jordfarge skinner gjennom. Den har også en stor hvit flekk.  Undersiden er gulaktig med rosa flekker. Mønsteret kan beskrives som en spiralaktig bølge som samler seg mot i midten av formen. Den kan minne om et dragsug i vannet eller spor av bølger i sanden. Mønsteret er helt integrert i formen. 


Beskrivelse av teknikk: 
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings - og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5 - 10 ganger for oppnå de ønskede overflatevirkningene.
    Photo: Holden, Steffen Wesselvold / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
    (Copyright)

Virvel nr. 1 [Fat]

Add a comment or suggest edits

For å publisere en offentlig kommentar på objektet velger du «Skriv en kommentar». For å sende en henvendelse direkte til museet velger du «Send en henvendelse».

Leave a comment or send an inquiry

Share to