Gjenstanden har formen til en skål, men som med objekt NK1997-125 gir den assosiasjoner til sjøliv. I glassuren er den lys turkis på oversiden, og lysebrun og gulaktig på undersiden. Den har et bølgende kulemønster. Mønsteret er helt integrert i formen.
Beskrivelse av teknikk:
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings- og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5-10 ganger for å oppnå de ønskede overflatevirkningene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Gjenstanden har formen til en skål, men som med objekt NK1997-125 gir den assosiasjoner til sjøliv. I glassuren er den lys turkis på oversiden, og lysebrun og gulaktig på undersiden. Den har et bølgende kulemønster. Mønsteret er helt integrert i formen.
Beskrivelse av teknikk:
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings- og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5-10 ganger for å oppnå de ønskede overflatevirkningene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Gjenstanden har formen til en skål, men som med objekt NK1997-125 gir den assosiasjoner til sjøliv. I glassuren er den lys turkis på oversiden, og lysebrun og gulaktig på undersiden. Den har et bølgende kulemønster. Mønsteret er helt integrert i formen.
Beskrivelse av teknikk:
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings- og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5-10 ganger for å oppnå de ønskede overflatevirkningene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Gjenstanden har formen til en skål, men som med objekt NK1997-125 gir den assosiasjoner til sjøliv. I glassuren er den lys turkis på oversiden, og lysebrun og gulaktig på undersiden. Den har et bølgende kulemønster. Mønsteret er helt integrert i formen.
Beskrivelse av teknikk:
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings- og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5-10 ganger for å oppnå de ønskede overflatevirkningene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Gjenstanden har formen til en skål, men som med objekt NK1997-125 gir den assosiasjoner til sjøliv. I glassuren er den lys turkis på oversiden, og lysebrun og gulaktig på undersiden. Den har et bølgende kulemønster. Mønsteret er helt integrert i formen.
Beskrivelse av teknikk:
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings- og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5-10 ganger for å oppnå de ønskede overflatevirkningene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)
Gjenstanden har formen til en skål, men som med objekt NK1997-125 gir den assosiasjoner til sjøliv. I glassuren er den lys turkis på oversiden, og lysebrun og gulaktig på undersiden. Den har et bølgende kulemønster. Mønsteret er helt integrert i formen.
Beskrivelse av teknikk:
Formen tilvirkes gjennom modellering. Deretter foretas en gipsavstøpning. Leiren flatkjevles og innsettes med ulike mønstre og strukturer før den presses inn i gipsformen. Under brennings- og tøkingsprosessen påføres like glassurer og oksyder. Gjenstanden brennes mellom 5-10 ganger for å oppnå de ønskede overflatevirkningene.
Photo:
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
(Opphavsrett)