• Motivet er et modifisert willowmønster. I forgrunnen skyller Katsushika Hokusais "Den store bølgen ved Kanagawa" inn over landskapet i willowmønsteret. I bakgrunnen, bak de store trærne ser vi fire krafttårn som henviser til Fukushima Daiichi atomkraftverk i Fukushima, Japan. På dekorkanten rundt fatet er symbolet for ioniserende stråling satt inn som et dekorativt element. Kintsugireparasjonene fungerer også som en kontur for bølgen og er med på å gjøre den ekstra faretruende. Motivet referer blant annet til ulykken ved kraftverket i 2011 som var en konskvens av et stort jordskjelv, hvor en tsunamibølge skylte innover kraftverket og satte nødaggregatene ut av spill.
    Photo: Holden, Steffen Wesselvold / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Cumbrian Blue(s) Fukushima No. 7 [Fat]