Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum
Antrekk som består av en ikatvevd kimono med jakke (haori) i mørkeblå, tynn ull med geometrisk mønster i blått, rødt, hvitt og gult og en underkimono (nagajuban) i rosa og hvit silkekrepp med mønster av traner og bølger. Øvre del av jakken er fôret med hvit, mønstret silkestoff. Tilbehøret består av to knyttebånd i rosa, vevd silke (Ginde-bånd), et reserve-kragestykke (hanori) i silkekrepp til underkimonoen og en elastisk strikk med metallklips til dandering diagonalt over brystet for at plaggene skal sitte pent under. Det følger med et par sokker (tabi) i hvit silke med metallspenner og bomullsfôr og et par sko av geta-typen i svart plast og rødt og hvitt kunstskinn med skinnsåler. To stoffstykker i samme stoff som kimonoen og underkimonoen, antagelig til reparasjon av plaggene.
Photo:
Beer, Freia
/
Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum