• Krukke med sirkelrund flat bunn, lett utskrånende tykke sider og avrundet munningskant. Påsatt kraftig hank som er håndmodellert. Små biter av leire er føyet tett sammen på en "taggete" måte som gir formen et organisk uttrykk. Bøtteformen er påført begitning som delvis er skrapet bort og delvis har trukket seg sammen under brenning, slik at godset skinner gjennom. Hanken har flekkvis hvit begitning og er ellers leirfarget, stort sett matt med enkelte blanke partier.

Gul bøtte [Krukke med hank]