• HAUGJORDLÅVEN er frå Haugjord i Heddal, Notodden. Garden Haugjord er velkjend frå soga om bondehøvdingen Ole Olsen Hovdejord. Han var lensmann i bygda og budde på Haugjord frå 1703 og om lag 30 år framover.

Denne låven må ha vore bygd om lag 100 år tidlegare, altså kring 1600. Rominndelinga er den vanlege for Aust-Telemark, med ei løe på kvar side av låven og med underlåve for agner og liknande. Kornløa er til venstre og høyløa til høgre. Løene er på den vanlege måten golva med tranlar, lagt på stokkar eller ”puter” med ein stein under kvar ende, men utan nokon konstruktiv samanheng med resten av huset. Ei dør fører ut frå kvar løe på gavlveggen. Dei gamle ”brikene”, opningane for høy- og korninnkastet, er heile og uendra. Lafta har ei rundoval form som smalnar av utover. Bygningskroppen smalnar av nedover så slagregnet ikkje får skade tømmerveggane så sterkt. Låven er, som Voltveit-loftet, også i Brekkeparken, Telemark museum, bygd av serleg stort tømmer.

Løe/låve fra Haugjord i Heddal