• Kunstneren inntar rommets tre vegger med et monumentalt maleri. På gulvet står tremøblet The Loop. Det åpne rommet går i dialog med arkitekturen innover i bygningen og med utsikten over parken. Kunstverket er synlig fra utsiden, akkurat som veggmaleriet til Anders Smebye på Veterinærinstituttet, og begge verkene deler de tematiske berøringspunktene vann og økologi. De landskapslignende formene i maleriet er arbeidet frem vått i vått på liggende plater til en organisk og flytende helhet. De to benkene bukter seg gjentakende rundt bordet som ringer i vann.

Bakgrunnen for kunstverket er kunstnerens opplevelse av familiens oversvømte risåkrer i hjemlandet Thailand, en erfaring hun stadig bruker som utgangspunkt i sin kunst. Maleriet er en personlig refleksjon over et alvorlig tema: lokale konsekvenser av klimaendringer og verdenssamfunnets ansvar for og håndtering av naturkatastrofer.

The Loop er laget i samarbeid med arkitekt Cristian Stefanescu.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren inntar rommets tre vegger med et monumentalt maleri. På gulvet står tremøblet The Loop. Det åpne rommet går i dialog med arkitekturen innover i bygningen og med utsikten over parken. Kunstverket er synlig fra utsiden, akkurat som veggmaleriet til Anders Smebye på Veterinærinstituttet, og begge verkene deler de tematiske berøringspunktene vann og økologi. De landskapslignende formene i maleriet er arbeidet frem vått i vått på liggende plater til en organisk og flytende helhet. De to benkene bukter seg gjentakende rundt bordet som ringer i vann.

Bakgrunnen for kunstverket er kunstnerens opplevelse av familiens oversvømte risåkrer i hjemlandet Thailand, en erfaring hun stadig bruker som utgangspunkt i sin kunst. Maleriet er en personlig refleksjon over et alvorlig tema: lokale konsekvenser av klimaendringer og verdenssamfunnets ansvar for og håndtering av naturkatastrofer.

The Loop er laget i samarbeid med arkitekt Cristian Stefanescu.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren inntar rommets tre vegger med et monumentalt maleri. På gulvet står tremøblet The Loop. Det åpne rommet går i dialog med arkitekturen innover i bygningen og med utsikten over parken. Kunstverket er synlig fra utsiden, akkurat som veggmaleriet til Anders Smebye på Veterinærinstituttet, og begge verkene deler de tematiske berøringspunktene vann og økologi. De landskapslignende formene i maleriet er arbeidet frem vått i vått på liggende plater til en organisk og flytende helhet. De to benkene bukter seg gjentakende rundt bordet som ringer i vann.

Bakgrunnen for kunstverket er kunstnerens opplevelse av familiens oversvømte risåkrer i hjemlandet Thailand, en erfaring hun stadig bruker som utgangspunkt i sin kunst. Maleriet er en personlig refleksjon over et alvorlig tema: lokale konsekvenser av klimaendringer og verdenssamfunnets ansvar for og håndtering av naturkatastrofer.

The Loop er laget i samarbeid med arkitekt Cristian Stefanescu.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren inntar rommets tre vegger med et monumentalt maleri. På gulvet står tremøblet The Loop. Det åpne rommet går i dialog med arkitekturen innover i bygningen og med utsikten over parken. Kunstverket er synlig fra utsiden, akkurat som veggmaleriet til Anders Smebye på Veterinærinstituttet, og begge verkene deler de tematiske berøringspunktene vann og økologi. De landskapslignende formene i maleriet er arbeidet frem vått i vått på liggende plater til en organisk og flytende helhet. De to benkene bukter seg gjentakende rundt bordet som ringer i vann.

Bakgrunnen for kunstverket er kunstnerens opplevelse av familiens oversvømte risåkrer i hjemlandet Thailand, en erfaring hun stadig bruker som utgangspunkt i sin kunst. Maleriet er en personlig refleksjon over et alvorlig tema: lokale konsekvenser av klimaendringer og verdenssamfunnets ansvar for og håndtering av naturkatastrofer.

The Loop er laget i samarbeid med arkitekt Cristian Stefanescu.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren inntar rommets tre vegger med et monumentalt maleri. På gulvet står tremøblet The Loop. Det åpne rommet går i dialog med arkitekturen innover i bygningen og med utsikten over parken. Kunstverket er synlig fra utsiden, akkurat som veggmaleriet til Anders Smebye på Veterinærinstituttet, og begge verkene deler de tematiske berøringspunktene vann og økologi. De landskapslignende formene i maleriet er arbeidet frem vått i vått på liggende plater til en organisk og flytende helhet. De to benkene bukter seg gjentakende rundt bordet som ringer i vann.

Bakgrunnen for kunstverket er kunstnerens opplevelse av familiens oversvømte risåkrer i hjemlandet Thailand, en erfaring hun stadig bruker som utgangspunkt i sin kunst. Maleriet er en personlig refleksjon over et alvorlig tema: lokale konsekvenser av klimaendringer og verdenssamfunnets ansvar for og håndtering av naturkatastrofer.

The Loop er laget i samarbeid med arkitekt Cristian Stefanescu.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren inntar rommets tre vegger med et monumentalt maleri. På gulvet står tremøblet The Loop. Det åpne rommet går i dialog med arkitekturen innover i bygningen og med utsikten over parken. Kunstverket er synlig fra utsiden, akkurat som veggmaleriet til Anders Smebye på Veterinærinstituttet, og begge verkene deler de tematiske berøringspunktene vann og økologi. De landskapslignende formene i maleriet er arbeidet frem vått i vått på liggende plater til en organisk og flytende helhet. De to benkene bukter seg gjentakende rundt bordet som ringer i vann.

Bakgrunnen for kunstverket er kunstnerens opplevelse av familiens oversvømte risåkrer i hjemlandet Thailand, en erfaring hun stadig bruker som utgangspunkt i sin kunst. Maleriet er en personlig refleksjon over et alvorlig tema: lokale konsekvenser av klimaendringer og verdenssamfunnets ansvar for og håndtering av naturkatastrofer.

The Loop er laget i samarbeid med arkitekt Cristian Stefanescu.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstneren inntar rommets tre vegger med et monumentalt maleri. På gulvet står tremøblet The Loop. Det åpne rommet går i dialog med arkitekturen innover i bygningen og med utsikten over parken. Kunstverket er synlig fra utsiden, akkurat som veggmaleriet til Anders Smebye på Veterinærinstituttet, og begge verkene deler de tematiske berøringspunktene vann og økologi. De landskapslignende formene i maleriet er arbeidet frem vått i vått på liggende plater til en organisk og flytende helhet. De to benkene bukter seg gjentakende rundt bordet som ringer i vann.

Bakgrunnen for kunstverket er kunstnerens opplevelse av familiens oversvømte risåkrer i hjemlandet Thailand, en erfaring hun stadig bruker som utgangspunkt i sin kunst. Maleriet er en personlig refleksjon over et alvorlig tema: lokale konsekvenser av klimaendringer og verdenssamfunnets ansvar for og håndtering av naturkatastrofer.

The Loop er laget i samarbeid med arkitekt Cristian Stefanescu.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom

The Loop (furniture) [Møbel]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to