• Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom
  • Kunstverket omfatter to arbeider, det store gulvverket In Situ i inngangssonen og ti vitriner som er montert på veggene oppover i etasjene. På bakkenivå fremstår gulvmotivet mer abstrakt og ornamentalt; her fremheves fargene, formene og selve terrazzoen. Fra de øvre etasjene ser vi at "In Situ" forestiller en sammenstilling av skjelettene til de mytologiske hestene Pegasus, Sleipner og Enhjørning. Motivet er inspirert av skjematiske fremstillinger av dyreanatomi som tradisjonelt blir brukt i undervisning, helleristninger, hulemalerier og Nazcalinjene i Peru.

Begrepet «in situ» har ulike betydninger alt etter bruksområdet. I arkeologien brukes det om gjenstander som ikke er blitt flyttet på. Hver vitrine har en latinsk tittel som viser til innholdet. Sett fra høyre langs gulvet i første etasje henger Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar og Rangifer. Oppover veggen henger Bos, Pulmones, Pelvis og Canis. Vitrinene inneholder skjeletter, fotografier, håndskrevne lapper og annet materiale som kunstnerne har hentet fra Veterinærhøgskolens tidligere lokaler på Adamstuen i Oslo.

Gundersen og Storsveen er far og datter og har samarbeidet om begge kunstverkene.
    Photo: Thorvaldsen, Øystein / Kunst i offentlige rom

Jeg søkte en kilde og fant et hav (Simia, Cetacea, Castor, Ovibos, Trichobezoar, Rangifer, Bos, Pulmones, Pelvis, Canis) [Vegg]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to