• Willy Bangsund er en lokal legende, bryter og trener, og ifølge lokalbefolkningen fortjener han en medalje for sitt fredsarbeid i regionen. Etter tiår av trening og organisering av bryteturneringer og interkulturell utveksling av norske, russiske og finske ungdommer er barn og unge fremdeles en drivkraft for ham. «Å se hvordan de når sine personlige mål, får selvtillit og lærer om hverandres land og kulturer – det er resultater godt nok for meg. Jeg vil at de skal forstå hvor viktig det er å leve i samspill med og å forstå andre mennesker, en essensiell del av å skape fred.» Willy ikledde seg en superheltkappe av rognebær ved den norsk-russiske grensen på Storskog.
    Photo: Ikonen og Hjorth / Kunst i offentlige rom

Time is a ship that never casts anchor # Willy [Fotografi]