Ingrid Lønningdals fargerike arbeider består av enkeltelementer som lener seg mot hverandre, påvirker og overlapper hverandre. Fargene kommer ofte fra spesifikke områder, gjerne steder hun passerer daglig. Hun bestemmer seg for et antall farger og jobber videre med form og komposisjon.
De seks bildene i serien er tilsynelatende like, men ved nærmere øyesyn kan man se ørsmå forskjeller i fargenyansene der hvor formene delvis dekker hverandre. Forskjellene oppstår alt etter i hvilken rekkefølge de tre primærfargene er lagt over hverandre, noe som forklares i undertitlene, eksempelvis: rød, gul, blå, eller blå, rød, gul.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
Ingrid Lønningdals fargerike arbeider består av enkeltelementer som lener seg mot hverandre, påvirker og overlapper hverandre. Fargene kommer ofte fra spesifikke områder, gjerne steder hun passerer daglig. Hun bestemmer seg for et antall farger og jobber videre med form og komposisjon.
De seks bildene i serien er tilsynelatende like, men ved nærmere øyesyn kan man se ørsmå forskjeller i fargenyansene der hvor formene delvis dekker hverandre. Forskjellene oppstår alt etter i hvilken rekkefølge de tre primærfargene er lagt over hverandre, noe som forklares i undertitlene, eksempelvis: rød, gul, blå, eller blå, rød, gul.
Photo:
Lønningdal, Ingrid
/
Kunst i offentlige rom
Ingrid Lønningdals fargerike arbeider består av enkeltelementer som lener seg mot hverandre, påvirker og overlapper hverandre. Fargene kommer ofte fra spesifikke områder, gjerne steder hun passerer daglig. Hun bestemmer seg for et antall farger og jobber videre med form og komposisjon.
De seks bildene i serien er tilsynelatende like, men ved nærmere øyesyn kan man se ørsmå forskjeller i fargenyansene der hvor formene delvis dekker hverandre. Forskjellene oppstår alt etter i hvilken rekkefølge de tre primærfargene er lagt over hverandre, noe som forklares i undertitlene, eksempelvis: rød, gul, blå, eller blå, rød, gul.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom