• Samlingen Ephemerality – A Permanent Collection, som presenteres på syv trappeavsatser i fakultetets nybygg i Møllendalsveien 61, er satt sammen av forarbeider, skisser og idéutkast fra nærmere 200 tidligere studenter ved kunst- og designfagene ved institusjonene som i dag utgjør kunst- og designfagene ved UiBs Fakultet for kunst, musikk og design. Flere kunstprosjekter skal gjennomføres mellom 2018 og 2020. Disse prosjektene skal være involverende, stimulerende og skape aktiv dialog mellom fakultetet, det øvrige kunstfeltet i Bergen og Bergens befolkning. Prosjektene vil utvikles i nær dialog med skolens ansatte og studenter.
    Photo: Kleven, Vegard / Kunst i offentlige rom
    Photo: Pål Hoff / Kunst i offentlige rom