• "Blob 1-2-3" tar utgangspunkt i byggets tredelte funksjon: undervisning, forskning og praksis. Kunstverket er inspirert av Joseph Kosuths konseptuelle verk "One and Three Chairs" (1965). Vi ser en stol, en representasjon av stolen i form av et fotografi, og definisjonen på en stol tatt fra en ordbok.
Det formale uttrykket er inspirert av informasjon Johnslien har funnet på internettsider med tips fra interiørdesignere til innredning av tannlegekontorer, som: “Stay away from artwork that focuses on smiling people; abstract art is best for a dentist's office. Stick with calming colors! Stay away from bold colors.” Johnslien har fulgt disse rådene for å kunne gi Odontologibygget kunst som virker engasjerende uten å vekke negative assosiasjoner, og som er visuelt stimulerende på en beroligende måte. Kunstverket inviterer også til en dypere refleksjon rundt tegnenes verden.
    Photo: Brødreskift, Thor / Kunst i offentlige rom
  • "Blob 1-2-3" tar utgangspunkt i byggets tredelte funksjon: undervisning, forskning og praksis. Kunstverket er inspirert av Joseph Kosuths konseptuelle verk "One and Three Chairs" (1965). Vi ser en stol, en representasjon av stolen i form av et fotografi, og definisjonen på en stol tatt fra en ordbok.
Det formale uttrykket er inspirert av informasjon Johnslien har funnet på internettsider med tips fra interiørdesignere til innredning av tannlegekontorer, som: “Stay away from artwork that focuses on smiling people; abstract art is best for a dentist's office. Stick with calming colors! Stay away from bold colors.” Johnslien har fulgt disse rådene for å kunne gi Odontologibygget kunst som virker engasjerende uten å vekke negative assosiasjoner, og som er visuelt stimulerende på en beroligende måte. Kunstverket inviterer også til en dypere refleksjon rundt tegnenes verden.
    Photo: Brødreskift, Thor / Kunst i offentlige rom
  • "Blob 1-2-3" tar utgangspunkt i byggets tredelte funksjon: undervisning, forskning og praksis. Kunstverket er inspirert av Joseph Kosuths konseptuelle verk "One and Three Chairs" (1965). Vi ser en stol, en representasjon av stolen i form av et fotografi, og definisjonen på en stol tatt fra en ordbok.
Det formale uttrykket er inspirert av informasjon Johnslien har funnet på internettsider med tips fra interiørdesignere til innredning av tannlegekontorer, som: “Stay away from artwork that focuses on smiling people; abstract art is best for a dentist's office. Stick with calming colors! Stay away from bold colors.” Johnslien har fulgt disse rådene for å kunne gi Odontologibygget kunst som virker engasjerende uten å vekke negative assosiasjoner, og som er visuelt stimulerende på en beroligende måte. Kunstverket inviterer også til en dypere refleksjon rundt tegnenes verden.
    Photo: Brødreskift, Thor / Kunst i offentlige rom
  • "Blob 1-2-3" tar utgangspunkt i byggets tredelte funksjon: undervisning, forskning og praksis. Kunstverket er inspirert av Joseph Kosuths konseptuelle verk "One and Three Chairs" (1965). Vi ser en stol, en representasjon av stolen i form av et fotografi, og definisjonen på en stol tatt fra en ordbok.
Det formale uttrykket er inspirert av informasjon Johnslien har funnet på internettsider med tips fra interiørdesignere til innredning av tannlegekontorer, som: “Stay away from artwork that focuses on smiling people; abstract art is best for a dentist's office. Stick with calming colors! Stay away from bold colors.” Johnslien har fulgt disse rådene for å kunne gi Odontologibygget kunst som virker engasjerende uten å vekke negative assosiasjoner, og som er visuelt stimulerende på en beroligende måte. Kunstverket inviterer også til en dypere refleksjon rundt tegnenes verden.
    Photo: Andresen, Alf E. / Kunst i offentlige rom
  • "Blob 1-2-3" tar utgangspunkt i byggets tredelte funksjon: undervisning, forskning og praksis. Kunstverket er inspirert av Joseph Kosuths konseptuelle verk "One and Three Chairs" (1965). Vi ser en stol, en representasjon av stolen i form av et fotografi, og definisjonen på en stol tatt fra en ordbok.
Det formale uttrykket er inspirert av informasjon Johnslien har funnet på internettsider med tips fra interiørdesignere til innredning av tannlegekontorer, som: “Stay away from artwork that focuses on smiling people; abstract art is best for a dentist's office. Stick with calming colors! Stay away from bold colors.” Johnslien har fulgt disse rådene for å kunne gi Odontologibygget kunst som virker engasjerende uten å vekke negative assosiasjoner, og som er visuelt stimulerende på en beroligende måte. Kunstverket inviterer også til en dypere refleksjon rundt tegnenes verden.
    Photo: Andresen, Alf E. / Kunst i offentlige rom
  • "Blob 1-2-3" tar utgangspunkt i byggets tredelte funksjon: undervisning, forskning og praksis. Kunstverket er inspirert av Joseph Kosuths konseptuelle verk "One and Three Chairs" (1965). Vi ser en stol, en representasjon av stolen i form av et fotografi, og definisjonen på en stol tatt fra en ordbok.
Det formale uttrykket er inspirert av informasjon Johnslien har funnet på internettsider med tips fra interiørdesignere til innredning av tannlegekontorer, som: “Stay away from artwork that focuses on smiling people; abstract art is best for a dentist's office. Stick with calming colors! Stay away from bold colors.” Johnslien har fulgt disse rådene for å kunne gi Odontologibygget kunst som virker engasjerende uten å vekke negative assosiasjoner, og som er visuelt stimulerende på en beroligende måte. Kunstverket inviterer også til en dypere refleksjon rundt tegnenes verden.
    Photo: Andresen, Alf E. / Kunst i offentlige rom

BLOB 1-2-3 [Installasjon]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to