Kunstneren bruker gjerne hverdagsobjekter i kombinasjon med arkitektoniske elementer i sine skulpturer og installasjoner. Med dette grepet skaper kunstneren historier med ny vri på kjente objekter, ofte på intrikat og humoristisk vis og med et granskende skråblikk på samfunnet. Verket "Along the Line – Towards the Point" kan ses som en absurd fabulering over geometri og pengeøkonomi. Kunstneren har møysommelig saget et kronestykke til en tynn spiral, strukket den ut til en rett linje og montert den på hjørnet av den samme skrustikken som er brukt i arbeidet. Tittelen spiller på tilblivelsen av verket, der det er ferdig når sagingen har nådd punktet (the Point). Resultatet er at det håndverksmessige tilsynelatende seirer over begrepene.
Photo:
Travell, Eileen
/
Kunst i offentlige rom
Kunstneren bruker gjerne hverdagsobjekter i kombinasjon med arkitektoniske elementer i sine skulpturer og installasjoner. Med dette grepet skaper kunstneren historier med ny vri på kjente objekter, ofte på intrikat og humoristisk vis og med et granskende skråblikk på samfunnet. Verket "Along the Line – Towards the Point" kan ses som en absurd fabulering over geometri og pengeøkonomi. Kunstneren har møysommelig saget et kronestykke til en tynn spiral, strukket den ut til en rett linje og montert den på hjørnet av den samme skrustikken som er brukt i arbeidet. Tittelen spiller på tilblivelsen av verket, der det er ferdig når sagingen har nådd punktet (the Point). Resultatet er at det håndverksmessige tilsynelatende seirer over begrepene.
Photo:
Travell, Eileen
/
Kunst i offentlige rom
Kunstneren bruker gjerne hverdagsobjekter i kombinasjon med arkitektoniske elementer i sine skulpturer og installasjoner. Med dette grepet skaper kunstneren historier med ny vri på kjente objekter, ofte på intrikat og humoristisk vis og med et granskende skråblikk på samfunnet. Verket "Along the Line – Towards the Point" kan ses som en absurd fabulering over geometri og pengeøkonomi. Kunstneren har møysommelig saget et kronestykke til en tynn spiral, strukket den ut til en rett linje og montert den på hjørnet av den samme skrustikken som er brukt i arbeidet. Tittelen spiller på tilblivelsen av verket, der det er ferdig når sagingen har nådd punktet (the Point). Resultatet er at det håndverksmessige tilsynelatende seirer over begrepene.
Photo:
Ytterstad, Snorre
/
Kunst i offentlige rom
Kunstneren bruker gjerne hverdagsobjekter i kombinasjon med arkitektoniske elementer i sine skulpturer og installasjoner. Med dette grepet skaper kunstneren historier med ny vri på kjente objekter, ofte på intrikat og humoristisk vis og med et granskende skråblikk på samfunnet. Verket "Along the Line – Towards the Point" kan ses som en absurd fabulering over geometri og pengeøkonomi. Kunstneren har møysommelig saget et kronestykke til en tynn spiral, strukket den ut til en rett linje og montert den på hjørnet av den samme skrustikken som er brukt i arbeidet. Tittelen spiller på tilblivelsen av verket, der det er ferdig når sagingen har nådd punktet (the Point). Resultatet er at det håndverksmessige tilsynelatende seirer over begrepene.
Photo:
Travell, Eileen
/
Kunst i offentlige rom