• Maleriet viser en modell av en fabrikkliknende ansamling bygninger på et bord. Modellbordet er plassert midt i maleriet, men linjene viser til et forsvinningspunkt utenfor flaten.  Rickhards malerier formidler en særegen ro og balanse. I "Modellbord – Etter snøfall" skapes denne stemningen av de dempede, vinterlige fargeflatene og den nærmest matematiske komposisjonen.

"Modellbord – Etter snøfall" viser en tematisk kompleksitet som også går igjen i Rickhards univers. Den er knyttet til menneskets betingelser mellom naturen og bestrebelsene på å organisere livet ved hjelp av systemer og tekniske innretninger.

Maleriet er en del av en serie hvor alle bildene har undertittelen Etter snøfall. Det tvetydige og absurde i at snøen ligger over en modell i stedet for et utendørs landskap, kan virke urovekkende, men også forunderlig og humoristisk. Kombinasjonen av den rolige atmosfæren med det nærmest påtrengende, ikke så lett forståelige motivet, aktiviserer tilskueren. Bildet lar seg ikke låse bildet i én fortolkning.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet viser en modell av en fabrikkliknende ansamling bygninger på et bord. Modellbordet er plassert midt i maleriet, men linjene viser til et forsvinningspunkt utenfor flaten.  Rickhards malerier formidler en særegen ro og balanse. I "Modellbord – Etter snøfall" skapes denne stemningen av de dempede, vinterlige fargeflatene og den nærmest matematiske komposisjonen.

"Modellbord – Etter snøfall" viser en tematisk kompleksitet som også går igjen i Rickhards univers. Den er knyttet til menneskets betingelser mellom naturen og bestrebelsene på å organisere livet ved hjelp av systemer og tekniske innretninger.

Maleriet er en del av en serie hvor alle bildene har undertittelen Etter snøfall. Det tvetydige og absurde i at snøen ligger over en modell i stedet for et utendørs landskap, kan virke urovekkende, men også forunderlig og humoristisk. Kombinasjonen av den rolige atmosfæren med det nærmest påtrengende, ikke så lett forståelige motivet, aktiviserer tilskueren. Bildet lar seg ikke låse bildet i én fortolkning.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet viser en modell av en fabrikkliknende ansamling bygninger på et bord. Modellbordet er plassert midt i maleriet, men linjene viser til et forsvinningspunkt utenfor flaten.  Rickhards malerier formidler en særegen ro og balanse. I "Modellbord – Etter snøfall" skapes denne stemningen av de dempede, vinterlige fargeflatene og den nærmest matematiske komposisjonen.

"Modellbord – Etter snøfall" viser en tematisk kompleksitet som også går igjen i Rickhards univers. Den er knyttet til menneskets betingelser mellom naturen og bestrebelsene på å organisere livet ved hjelp av systemer og tekniske innretninger.

Maleriet er en del av en serie hvor alle bildene har undertittelen Etter snøfall. Det tvetydige og absurde i at snøen ligger over en modell i stedet for et utendørs landskap, kan virke urovekkende, men også forunderlig og humoristisk. Kombinasjonen av den rolige atmosfæren med det nærmest påtrengende, ikke så lett forståelige motivet, aktiviserer tilskueren. Bildet lar seg ikke låse bildet i én fortolkning.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet viser en modell av en fabrikkliknende ansamling bygninger på et bord. Modellbordet er plassert midt i maleriet, men linjene viser til et forsvinningspunkt utenfor flaten.  Rickhards malerier formidler en særegen ro og balanse. I "Modellbord – Etter snøfall" skapes denne stemningen av de dempede, vinterlige fargeflatene og den nærmest matematiske komposisjonen.

"Modellbord – Etter snøfall" viser en tematisk kompleksitet som også går igjen i Rickhards univers. Den er knyttet til menneskets betingelser mellom naturen og bestrebelsene på å organisere livet ved hjelp av systemer og tekniske innretninger.

Maleriet er en del av en serie hvor alle bildene har undertittelen Etter snøfall. Det tvetydige og absurde i at snøen ligger over en modell i stedet for et utendørs landskap, kan virke urovekkende, men også forunderlig og humoristisk. Kombinasjonen av den rolige atmosfæren med det nærmest påtrengende, ikke så lett forståelige motivet, aktiviserer tilskueren. Bildet lar seg ikke låse bildet i én fortolkning.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom
  • Maleriet viser en modell av en fabrikkliknende ansamling bygninger på et bord. Modellbordet er plassert midt i maleriet, men linjene viser til et forsvinningspunkt utenfor flaten.  Rickhards malerier formidler en særegen ro og balanse. I "Modellbord – Etter snøfall" skapes denne stemningen av de dempede, vinterlige fargeflatene og den nærmest matematiske komposisjonen.

"Modellbord – Etter snøfall" viser en tematisk kompleksitet som også går igjen i Rickhards univers. Den er knyttet til menneskets betingelser mellom naturen og bestrebelsene på å organisere livet ved hjelp av systemer og tekniske innretninger.

Maleriet er en del av en serie hvor alle bildene har undertittelen Etter snøfall. Det tvetydige og absurde i at snøen ligger over en modell i stedet for et utendørs landskap, kan virke urovekkende, men også forunderlig og humoristisk. Kombinasjonen av den rolige atmosfæren med det nærmest påtrengende, ikke så lett forståelige motivet, aktiviserer tilskueren. Bildet lar seg ikke låse bildet i én fortolkning.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom

Modellbord – Etter snøfall [Maleri]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to