• Josefine Lyche benytter såkalte Trespaplater som materiale, som er modulerte byggeplater i høyttrykkslaminat. Ni kalde og varme fargesjatteringer fyller hver sin kassett i taket. De geometriske, rettvinklede formene og bruken av fargeplater gjør kunstverket strengt og disiplinert i formen, men tanken bak det, er at det gjennomtenkte fargemønsteret danner en metafysisk portal mot himmelen. Fargene er valgt ut fra alkymiens prinsipp om naturens hovedelementer, luft, ild, jord og vann, og symboliserer et landskap der luft møter jord, vann møter ild og kunst møter natur og arkitektur
    Photo: Jenny-Marie Johnsen / Kunst i offentlige rom
  • Josefine Lyche benytter såkalte Trespaplater som materiale, som er modulerte byggeplater i høyttrykkslaminat. Ni kalde og varme fargesjatteringer fyller hver sin kassett i taket. De geometriske, rettvinklede formene og bruken av fargeplater gjør kunstverket strengt og disiplinert i formen, men tanken bak det, er at det gjennomtenkte fargemønsteret danner en metafysisk portal mot himmelen. Fargene er valgt ut fra alkymiens prinsipp om naturens hovedelementer, luft, ild, jord og vann, og symboliserer et landskap der luft møter jord, vann møter ild og kunst møter natur og arkitektur
    Photo: Jenny-Marie Johnsen / Kunst i offentlige rom
  • Josefine Lyche benytter såkalte Trespaplater som materiale, som er modulerte byggeplater i høyttrykkslaminat. Ni kalde og varme fargesjatteringer fyller hver sin kassett i taket. De geometriske, rettvinklede formene og bruken av fargeplater gjør kunstverket strengt og disiplinert i formen, men tanken bak det, er at det gjennomtenkte fargemønsteret danner en metafysisk portal mot himmelen. Fargene er valgt ut fra alkymiens prinsipp om naturens hovedelementer, luft, ild, jord og vann, og symboliserer et landskap der luft møter jord, vann møter ild og kunst møter natur og arkitektur
    Photo: Jenny-Marie Johnsen / Kunst i offentlige rom
  • Josefine Lyche benytter såkalte Trespaplater som materiale, som er modulerte byggeplater i høyttrykkslaminat. Ni kalde og varme fargesjatteringer fyller hver sin kassett i taket. De geometriske, rettvinklede formene og bruken av fargeplater gjør kunstverket strengt og disiplinert i formen, men tanken bak det, er at det gjennomtenkte fargemønsteret danner en metafysisk portal mot himmelen. Fargene er valgt ut fra alkymiens prinsipp om naturens hovedelementer, luft, ild, jord og vann, og symboliserer et landskap der luft møter jord, vann møter ild og kunst møter natur og arkitektur
    Photo: Jenny-Marie Johnsen / Kunst i offentlige rom
  • Josefine Lyche benytter såkalte Trespaplater som materiale, som er modulerte byggeplater i høyttrykkslaminat. Ni kalde og varme fargesjatteringer fyller hver sin kassett i taket. De geometriske, rettvinklede formene og bruken av fargeplater gjør kunstverket strengt og disiplinert i formen, men tanken bak det, er at det gjennomtenkte fargemønsteret danner en metafysisk portal mot himmelen. Fargene er valgt ut fra alkymiens prinsipp om naturens hovedelementer, luft, ild, jord og vann, og symboliserer et landskap der luft møter jord, vann møter ild og kunst møter natur og arkitektur
    Photo: Jenny-Marie Johnsen / Kunst i offentlige rom
  • Josefine Lyche benytter såkalte Trespaplater som materiale, som er modulerte byggeplater i høyttrykkslaminat. Ni kalde og varme fargesjatteringer fyller hver sin kassett i taket. De geometriske, rettvinklede formene og bruken av fargeplater gjør kunstverket strengt og disiplinert i formen, men tanken bak det, er at det gjennomtenkte fargemønsteret danner en metafysisk portal mot himmelen. Fargene er valgt ut fra alkymiens prinsipp om naturens hovedelementer, luft, ild, jord og vann, og symboliserer et landskap der luft møter jord, vann møter ild og kunst møter natur og arkitektur
    Photo: Jenny-Marie Johnsen / Kunst i offentlige rom

Smaragdtavlen (luft-jord-ild-vann) [Installasjon]

Add a comment or suggest edits

Leave a comment or send an inquiry

Share to