• I serien "A Neutral Flexible Structure" tar Morten Torgersrud utgangspunkt i hvordan fotografiet både er stedbundet og stedløst på samme tid. Samtidig som fotografiet er tatt et sted, kan det – som penger eller en vare – både løsrives fra opprinnelsesstedet og settes inn i nye sammenhenger. Torgersrud har i flere år fotografert ulike landskap i Barentsregionen; fra byggefelt, arkitektur og byplaner til det ideologiske landskapet skapt av kulturelt bestemte forestillinger i eldre fotografier. Bildene i serien A Neutral Flexible Structure er skrevet ut på vanlig måte, men glasset han viser bildene bak – som vanligvis er noe man forsøker å minimere effekten av – er grått. Stedet bildet vises på reflekteres derfor i glasset, og man får en situasjon hvor stedet for avbildning og stedet for presentasjon overlapper hverandre.
    Photo: Miller, Michael / Kunst i offentlige rom
  • I serien "A Neutral Flexible Structure" tar Morten Torgersrud utgangspunkt i hvordan fotografiet både er stedbundet og stedløst på samme tid. Samtidig som fotografiet er tatt et sted, kan det – som penger eller en vare – både løsrives fra opprinnelsesstedet og settes inn i nye sammenhenger. Torgersrud har i flere år fotografert ulike landskap i Barentsregionen; fra byggefelt, arkitektur og byplaner til det ideologiske landskapet skapt av kulturelt bestemte forestillinger i eldre fotografier. Bildene i serien A Neutral Flexible Structure er skrevet ut på vanlig måte, men glasset han viser bildene bak – som vanligvis er noe man forsøker å minimere effekten av – er grått. Stedet bildet vises på reflekteres derfor i glasset, og man får en situasjon hvor stedet for avbildning og stedet for presentasjon overlapper hverandre.
    Photo: Miller, Michael / Kunst i offentlige rom
  • I serien "A Neutral Flexible Structure" tar Morten Torgersrud utgangspunkt i hvordan fotografiet både er stedbundet og stedløst på samme tid. Samtidig som fotografiet er tatt et sted, kan det – som penger eller en vare – både løsrives fra opprinnelsesstedet og settes inn i nye sammenhenger. Torgersrud har i flere år fotografert ulike landskap i Barentsregionen; fra byggefelt, arkitektur og byplaner til det ideologiske landskapet skapt av kulturelt bestemte forestillinger i eldre fotografier. Bildene i serien A Neutral Flexible Structure er skrevet ut på vanlig måte, men glasset han viser bildene bak – som vanligvis er noe man forsøker å minimere effekten av – er grått. Stedet bildet vises på reflekteres derfor i glasset, og man får en situasjon hvor stedet for avbildning og stedet for presentasjon overlapper hverandre.
    Photo: Miller, Michael / Kunst i offentlige rom
  • I serien "A Neutral Flexible Structure" tar Morten Torgersrud utgangspunkt i hvordan fotografiet både er stedbundet og stedløst på samme tid. Samtidig som fotografiet er tatt et sted, kan det – som penger eller en vare – både løsrives fra opprinnelsesstedet og settes inn i nye sammenhenger. Torgersrud har i flere år fotografert ulike landskap i Barentsregionen; fra byggefelt, arkitektur og byplaner til det ideologiske landskapet skapt av kulturelt bestemte forestillinger i eldre fotografier. Bildene i serien A Neutral Flexible Structure er skrevet ut på vanlig måte, men glasset han viser bildene bak – som vanligvis er noe man forsøker å minimere effekten av – er grått. Stedet bildet vises på reflekteres derfor i glasset, og man får en situasjon hvor stedet for avbildning og stedet for presentasjon overlapper hverandre.
    Photo: Miller, Michael / Kunst i offentlige rom
  • I serien "A Neutral Flexible Structure" tar Morten Torgersrud utgangspunkt i hvordan fotografiet både er stedbundet og stedløst på samme tid. Samtidig som fotografiet er tatt et sted, kan det – som penger eller en vare – både løsrives fra opprinnelsesstedet og settes inn i nye sammenhenger. Torgersrud har i flere år fotografert ulike landskap i Barentsregionen; fra byggefelt, arkitektur og byplaner til det ideologiske landskapet skapt av kulturelt bestemte forestillinger i eldre fotografier. Bildene i serien A Neutral Flexible Structure er skrevet ut på vanlig måte, men glasset han viser bildene bak – som vanligvis er noe man forsøker å minimere effekten av – er grått. Stedet bildet vises på reflekteres derfor i glasset, og man får en situasjon hvor stedet for avbildning og stedet for presentasjon overlapper hverandre.
    Photo: Miller, Michael / Kunst i offentlige rom
  • I serien "A Neutral Flexible Structure" tar Morten Torgersrud utgangspunkt i hvordan fotografiet både er stedbundet og stedløst på samme tid. Samtidig som fotografiet er tatt et sted, kan det – som penger eller en vare – både løsrives fra opprinnelsesstedet og settes inn i nye sammenhenger. Torgersrud har i flere år fotografert ulike landskap i Barentsregionen; fra byggefelt, arkitektur og byplaner til det ideologiske landskapet skapt av kulturelt bestemte forestillinger i eldre fotografier. Bildene i serien A Neutral Flexible Structure er skrevet ut på vanlig måte, men glasset han viser bildene bak – som vanligvis er noe man forsøker å minimere effekten av – er grått. Stedet bildet vises på reflekteres derfor i glasset, og man får en situasjon hvor stedet for avbildning og stedet for presentasjon overlapper hverandre.
    Photo: Miller, Michael / Kunst i offentlige rom

A neutral flexibel structure [Papir]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to