• Willibald Storn ser på denne serien av malerier som pessimistisk. Den framstiller «Via Dolorosa» i ordets tradisjonelle betydning, den smertefylte veien, en parallell til Jesus fjorten stasjoner på vei til korset. Menneskehetens historie av maktbegjær, undertrykking, utbytting og ufrihet som ligger bak, vår skjending av verden som fører til tap av alt håp. Også religionene har utspilt sin rolle.
    Photo: Larissa Acharya / UiT / Kunst i offentlige rom
  • Willibald Storn ser på denne serien av malerier som pessimistisk. Den framstiller «Via Dolorosa» i ordets tradisjonelle betydning, den smertefylte veien, en parallell til Jesus fjorten stasjoner på vei til korset. Menneskehetens historie av maktbegjær, undertrykking, utbytting og ufrihet som ligger bak, vår skjending av verden som fører til tap av alt håp. Også religionene har utspilt sin rolle.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom
  • Willibald Storn ser på denne serien av malerier som pessimistisk. Den framstiller «Via Dolorosa» i ordets tradisjonelle betydning, den smertefylte veien, en parallell til Jesus fjorten stasjoner på vei til korset. Menneskehetens historie av maktbegjær, undertrykking, utbytting og ufrihet som ligger bak, vår skjending av verden som fører til tap av alt håp. Også religionene har utspilt sin rolle.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom

[uten tittel] [Maleri]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to