• Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom
  • Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom
  • Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom
  • Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom
  • Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom
  • Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom
  • Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom
  • Pieski har klare røtter i den arktiske kulturen og bruker sin samiske identitet og historie i samtidens språk. Kunstverket spiller på utsyn og erfaring. Installasjonen av trådrysjer og metallstenger henger ned som en «uro» fra overlystaket, der de bevegelige tekstilene bringer noe levende og taktilt inn i bygget. Med en stram henvisning til den samiske folkedraktens sjal, nærmere bestemt sjalets v-form, dannes det henholdsvis opake og transparente mønster som forandres ettersom hvor en er i bygget.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom

Leagi vuoigna / Spirit of the Valley [Tekstil]

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits
Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

You have unsaved changes.

Are you sure you want to leave this page?

Share to