• Motivet er et interiørbilde fra en stue i et trehus med laftede vegger. Helt til venstre i bildet ser man deler av et skap i tre, med skapdøre oppe og nede, og skuffer og en åpen hylle i midten. På hyllen står et krus.

Til høyre i bildet ser man en åpen dør som leder inn til et annet rom hvor man kan skimte et vindu. Til venstre for denne åpne døren står et skap med to dører øverst, og en hylle neders. Skapet har lik dekor som skapet helt til venstre i motivet.

Midt i bildet ser man en åpen dør som leder ut  mot en gang, og videre til en neste dør som er to-delt, og som også står åpen og viser eksteriøret av en bygning i laft med torvtak utendørs.
    Photo: Valdres Folkemuseum (Opphavsrett)

Interiør fra Kvien Gård, fra omk. 1600, Valdres Folkemuseum. [Blyanttegning]