• Motivet viser tre personer som står i et skogsterreng foran en hytte eller koie som er nedbygget i terrenget. Hytten har pulttak
og er i laftet tre, med en muret pipe på taket. Man kan se en åpen dør på hyttens langside. Til høyre i motivet er der stablet en del vedskier, og til venstre og i bakgrunnen er der skog. I skogen på venstre side ser man silhuetten av en mann med gevær på ryggen. Tre menn sitter og står foran inngangen til hytten. Den ene sitter med et automatvåpen i fanget, den ene står i profil, og den siste står med ryggen lent mot denutgravde jordveggen bak seg med armene i kors over brystet.
    Photo: Valdres Folkemuseum (Opphavsrett)

Partisaner leir ved Tonsåsen [Radering]