• En falskjerm faller mot bakken, festet til en sylinderformet, mørk kiste med lokk. Kisten faller mot bakken og knuses åpen, og ut spruter hermetikkbokser, 4 våpen og ulike andre gjenstander. I øverste venstre hjørne sees konturene av et fly på vei bort, og under er månen tegnet som en sirkel med et forundret ansiktisuttrykk og et spørsmålstegn tegnet over. På høyre side av bildet er det tegnet en stående  mannsperson på ski med våpen festet til ryggen. Luen hans har hevet seg fra hodet i sjokk, den svever et stykke over hodet hans. Stiliserte, sterke linjer.
    Photo: Valdres Folkemuseum (Opphavsrett)

Vi fikk mye rart den vinteren [Blyanttegning]