I kunstverket synliggjøres et hav der bølgene ikke går i samme retning, men møtes og kolliderer, eller drar til hver sin kant. I motsetning til mye av popkunstens forflatning, åpnes flatene opp hos Bugge Vatne og blir organiske. "Twelve Waves and a Mountain" er som en brøk tatt ut av "The Broken Sea". I de to arbeidene strekkes materialet fra mikro til makronivå på ulike måter. I collagen gjøres det ved å samle nok fragmenter til å bygge opp et hav, og i glassmosaikken ved å forstørre fragmentene opp til de grader at bølgene tar rommet. Collagen har sterke referanser til Hokusais mest berømte verk, tresnittet "The Wave of Kanazawa".
Photo:
Dybvik, Peder Otto
/
Kunst i offentlige rom
I kunstverket synliggjøres et hav der bølgene ikke går i samme retning, men møtes og kolliderer, eller drar til hver sin kant. I motsetning til mye av popkunstens forflatning, åpnes flatene opp hos Bugge Vatne og blir organiske. "Twelve Waves and a Mountain" er som en brøk tatt ut av "The Broken Sea". I de to arbeidene strekkes materialet fra mikro til makronivå på ulike måter. I collagen gjøres det ved å samle nok fragmenter til å bygge opp et hav, og i glassmosaikken ved å forstørre fragmentene opp til de grader at bølgene tar rommet. Collagen har sterke referanser til Hokusais mest berømte verk, tresnittet "The Wave of Kanazawa".
Photo:
Dybvik, Peder Otto
/
Kunst i offentlige rom
I kunstverket synliggjøres et hav der bølgene ikke går i samme retning, men møtes og kolliderer, eller drar til hver sin kant. I motsetning til mye av popkunstens forflatning, åpnes flatene opp hos Bugge Vatne og blir organiske. "Twelve Waves and a Mountain" er som en brøk tatt ut av "The Broken Sea". I de to arbeidene strekkes materialet fra mikro til makronivå på ulike måter. I collagen gjøres det ved å samle nok fragmenter til å bygge opp et hav, og i glassmosaikken ved å forstørre fragmentene opp til de grader at bølgene tar rommet. Collagen har sterke referanser til Hokusais mest berømte verk, tresnittet "The Wave of Kanazawa".
Photo:
Dybvik, Peder Otto
/
Kunst i offentlige rom