• "Dag" er en del av Fuglevaags nye produksjon, i et kunstnerskap som har vært med på å utfordre tekstilkunstens rammer siden debuten på Høstutstillingen i 1965. Hun kombinerer tradisjonell billedvev med en grenseløs utforsking av både form og materialer, og blander naturfibre som ull og lin med sjokoladepapir, taustumper og pakkebånd. Alt kan veves, mener hun. Verkene hennes har ofte skapt debatt om hva billedvev skal være.

Et miljøpolitisk engasjement går som en rød tråd gjennom hele Fuglevaags kunstnerskap. Gjennom materialbruk, teknikk og formspråk knytter hun gjenbruk til miljøkampen.
    Photo: Zellien, Werner / Kunst i offentlige rom
  • "Dag" er en del av Fuglevaags nye produksjon, i et kunstnerskap som har vært med på å utfordre tekstilkunstens rammer siden debuten på Høstutstillingen i 1965. Hun kombinerer tradisjonell billedvev med en grenseløs utforsking av både form og materialer, og blander naturfibre som ull og lin med sjokoladepapir, taustumper og pakkebånd. Alt kan veves, mener hun. Verkene hennes har ofte skapt debatt om hva billedvev skal være.

Et miljøpolitisk engasjement går som en rød tråd gjennom hele Fuglevaags kunstnerskap. Gjennom materialbruk, teknikk og formspråk knytter hun gjenbruk til miljøkampen.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom
  • "Dag" er en del av Fuglevaags nye produksjon, i et kunstnerskap som har vært med på å utfordre tekstilkunstens rammer siden debuten på Høstutstillingen i 1965. Hun kombinerer tradisjonell billedvev med en grenseløs utforsking av både form og materialer, og blander naturfibre som ull og lin med sjokoladepapir, taustumper og pakkebånd. Alt kan veves, mener hun. Verkene hennes har ofte skapt debatt om hva billedvev skal være.

Et miljøpolitisk engasjement går som en rød tråd gjennom hele Fuglevaags kunstnerskap. Gjennom materialbruk, teknikk og formspråk knytter hun gjenbruk til miljøkampen.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom
  • "Dag" er en del av Fuglevaags nye produksjon, i et kunstnerskap som har vært med på å utfordre tekstilkunstens rammer siden debuten på Høstutstillingen i 1965. Hun kombinerer tradisjonell billedvev med en grenseløs utforsking av både form og materialer, og blander naturfibre som ull og lin med sjokoladepapir, taustumper og pakkebånd. Alt kan veves, mener hun. Verkene hennes har ofte skapt debatt om hva billedvev skal være.

Et miljøpolitisk engasjement går som en rød tråd gjennom hele Fuglevaags kunstnerskap. Gjennom materialbruk, teknikk og formspråk knytter hun gjenbruk til miljøkampen.
    Photo: Werner Zellien / Kunst i offentlige rom

DAG [Tekstil]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to