Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "hôtel" viser til et gjestehus som gir husrom til besøkende. Publikum er invitert til å klatre inn i betongskulpturen, som har utsikt mot Ofotfjorden og fjellandskapet Veggen. Skulpturen kan tolkes som et sakralt rom, men også som en abstrahert dyrefigur. Lydverket som går i loop inne i skulpturen, er skapt av lydkunstner og komponist Peder Simonsen. Det ble til ved at Simonsen spilte på de seks bronseskulpturene i "hôtel (del 3)" og bearbeidet opptakene, blant annet ved å spille dem av inne i betongskulpturen, for så igjen å bearbeide resultatet.
Photo:
Kjell Ove Storvik
/
Kunst i offentlige rom