1
13
100
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jonsered RS 45 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel/vinkelgir (gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. På riggrøret er det montert ei klamme med en ring til innfesting av bæresele. Saga styres ved et håndtak som på høyre side har påmontert gasspådrag og stoppknapp i samme hendel. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Ryddesaga kan også utstyres til å slå gress. Sagas bensintank er plassert på undersiden av motorhuset, rett under forgasseren (venstre side av motorhuset). (Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på på høyre side av motorhuset.) Starthuset er montert bak på bensintanken. Bensinpåfyllingen er plassert rett til venstre for starthåndtaket. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Ut fra Jonsereds salgsbrosjyre gjengis det her noen tekniske data for RS 45: Sylindervolum: 44 kubikkcentimeter Volum dirvstofftank: 0,75 liter Vekt med standard utstyr: 8,7 kg Effekt: 2,2 kW (3,0HK)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo