1
5
100
Et par støvler (gummistøvler), vernestøvler, av typen Nokia i størrelse 43. Vernestøvlene er spesalkonstruert for bruk av motorsag. For registrator kan det se ut som om den høyre vernestøvelen er påført "skader" for å vise støvelens egenskaper i undervisningssamnenheng. Skaftet og sålen er gjennombrutt slik at sålens og skaftets oppbygging kommer tydelig fram. Støvelparet synes å være godt brukt, blant annet ut fra slitemerker i gummibelegget og slitasje på sålen. Gummien begynner å bli sprø, det gjelder særlig for høyre støvel. Støvelen er utstyrt med verneinnlegg av nyloncord i front og ståltåhette. Støvelen har ankelbeskytter og en såle med et gripemønster som kan pigges med stålpigger. (Stålpigger og verktøy for isetting av pigger kunne skaffes til slike støvler.) Den nevnte nyloncorden i front stopper motorsagas kjede og hindrer kuttskader på brukernes legger. Ståltåhetta beskyttet brukeren mot kraftige belastinger på tærne, oppgitt å tåle 1100 kg. Øverst på bak på skaftet har støvlene snøring, 8 hull forsterket med metallmaljer. Lissen som sitter det høyre støvelskaftet har røket, den er kun lang nok til å brukes i 4 av 8 hull. Produsentens merking av støvelene på siden av skaftet er vekkslitt på begge støvler.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Et par støvler (gummistøvler), vernestøvler, av typen Nokia i størrelse 43. Vernestøvlene er spesalkonstruert for bruk av motorsag. For registrator kan det se ut som om den høyre vernestøvelen er påført "skader" for å vise støvelens egenskaper i undervisningssamnenheng. Skaftet og sålen er gjennombrutt slik at sålens og skaftets oppbygging kommer tydelig fram. Støvelparet synes å være godt brukt, blant annet ut fra slitemerker i gummibelegget og slitasje på sålen. Gummien begynner å bli sprø, det gjelder særlig for høyre støvel. Støvelen er utstyrt med verneinnlegg av nyloncord i front og ståltåhette. Støvelen har ankelbeskytter og en såle med et gripemønster som kan pigges med stålpigger. (Stålpigger og verktøy for isetting av pigger kunne skaffes til slike støvler.) Den nevnte nyloncorden i front stopper motorsagas kjede og hindrer kuttskader på brukernes legger. Ståltåhetta beskyttet brukeren mot kraftige belastinger på tærne, oppgitt å tåle 1100 kg. Øverst på bak på skaftet har støvlene snøring, 8 hull forsterket med metallmaljer. Lissen som sitter det høyre støvelskaftet har røket, den er kun lang nok til å brukes i 4 av 8 hull. Produsentens merking av støvelene på siden av skaftet er vekkslitt på begge støvler.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Et par støvler (gummistøvler), vernestøvler, av typen Nokia i størrelse 43. Vernestøvlene er spesalkonstruert for bruk av motorsag. For registrator kan det se ut som om den høyre vernestøvelen er påført "skader" for å vise støvelens egenskaper i undervisningssamnenheng. Skaftet og sålen er gjennombrutt slik at sålens og skaftets oppbygging kommer tydelig fram. Støvelparet synes å være godt brukt, blant annet ut fra slitemerker i gummibelegget og slitasje på sålen. Gummien begynner å bli sprø, det gjelder særlig for høyre støvel. Støvelen er utstyrt med verneinnlegg av nyloncord i front og ståltåhette. Støvelen har ankelbeskytter og en såle med et gripemønster som kan pigges med stålpigger. (Stålpigger og verktøy for isetting av pigger kunne skaffes til slike støvler.) Den nevnte nyloncorden i front stopper motorsagas kjede og hindrer kuttskader på brukernes legger. Ståltåhetta beskyttet brukeren mot kraftige belastinger på tærne, oppgitt å tåle 1100 kg. Øverst på bak på skaftet har støvlene snøring, 8 hull forsterket med metallmaljer. Lissen som sitter det høyre støvelskaftet har røket, den er kun lang nok til å brukes i 4 av 8 hull. Produsentens merking av støvelene på siden av skaftet er vekkslitt på begge støvler.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Et par støvler (gummistøvler), vernestøvler, av typen Nokia i størrelse 43. Vernestøvlene er spesalkonstruert for bruk av motorsag. For registrator kan det se ut som om den høyre vernestøvelen er påført "skader" for å vise støvelens egenskaper i undervisningssamnenheng. Skaftet og sålen er gjennombrutt slik at sålens og skaftets oppbygging kommer tydelig fram. Støvelparet synes å være godt brukt, blant annet ut fra slitemerker i gummibelegget og slitasje på sålen. Gummien begynner å bli sprø, det gjelder særlig for høyre støvel. Støvelen er utstyrt med verneinnlegg av nyloncord i front og ståltåhette. Støvelen har ankelbeskytter og en såle med et gripemønster som kan pigges med stålpigger. (Stålpigger og verktøy for isetting av pigger kunne skaffes til slike støvler.) Den nevnte nyloncorden i front stopper motorsagas kjede og hindrer kuttskader på brukernes legger. Ståltåhetta beskyttet brukeren mot kraftige belastinger på tærne, oppgitt å tåle 1100 kg. Øverst på bak på skaftet har støvlene snøring, 8 hull forsterket med metallmaljer. Lissen som sitter det høyre støvelskaftet har røket, den er kun lang nok til å brukes i 4 av 8 hull. Produsentens merking av støvelene på siden av skaftet er vekkslitt på begge støvler.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Et par støvler (gummistøvler), vernestøvler, av typen Nokia i størrelse 43. Vernestøvlene er spesalkonstruert for bruk av motorsag. For registrator kan det se ut som om den høyre vernestøvelen er påført "skader" for å vise støvelens egenskaper i undervisningssamnenheng. Skaftet og sålen er gjennombrutt slik at sålens og skaftets oppbygging kommer tydelig fram. Støvelparet synes å være godt brukt, blant annet ut fra slitemerker i gummibelegget og slitasje på sålen. Gummien begynner å bli sprø, det gjelder særlig for høyre støvel. Støvelen er utstyrt med verneinnlegg av nyloncord i front og ståltåhette. Støvelen har ankelbeskytter og en såle med et gripemønster som kan pigges med stålpigger. (Stålpigger og verktøy for isetting av pigger kunne skaffes til slike støvler.) Den nevnte nyloncorden i front stopper motorsagas kjede og hindrer kuttskader på brukernes legger. Ståltåhetta beskyttet brukeren mot kraftige belastinger på tærne, oppgitt å tåle 1100 kg. Øverst på bak på skaftet har støvlene snøring, 8 hull forsterket med metallmaljer. Lissen som sitter det høyre støvelskaftet har røket, den er kun lang nok til å brukes i 4 av 8 hull. Produsentens merking av støvelene på siden av skaftet er vekkslitt på begge støvler.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo