• Fasongsydd svart damevest foret med brunt linstoff. Langsgående innsnitt ved sidene på framstykkene. Alle ytterkanter/sårkanter er kantet med svart bånd av hoved stoffet og på utsiden av disse er det påsydd for hånd svarte kniplinger. Plagget har søm MB og det er en motfold i livet og ned. Silkesløyfer som dekor ved halsrigning MF og 3 sløyfer i sidene fra livet og ned. De er festet i kniplingsarbeidet og på for og bakstykkene. Vesten har bakovertrekte skulder- og sidesømmer. På innsiden av plagget er det et foret beltebånd som lukkes med 2 par metallhekter MF. Dette er sydd fast for hånd i søm MB og kantene ved kniplingene i sidesømmene. Vesten lukkes ved halsrigning MF. Stoffhempe i nakken MB. Overkasting er sydd for hånd.

vest