• Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Citroën 5CV (Citroën type C). Toakslet bil med bakhjulstrekk. 2-dørs åpnet karosseri med tak av tekstil. Taket er festet i bakkant og kan løftes opp og trekkes fram, slik at bilen blir lukket. Karosseriet (ombygd) er av metall og tre, lakkert grønt utvendig. Bakluke mangler, etter ombygging hadde bilen bakluke (bagasjelokk). 
4-syl. motor (rekke) med et sylindervolum på 856 cm3 og en effekt på 11hk, (8,2 kW). Maks hastighet var 60 km/t og drivstofforbruket var 0,5 l pr. mil.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum

Personbil

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to