• Grønn prototype av Pivco City Bee/PIV 2, som var forløper til den norske elbilen som skulle selges fra 1997 men i stedet ble videreutvilet til Think produsert fra 1999. PIV2-bilene kjennetegnes av sine doble lykter og høye tak. 

Bilen hadde to seter. Grønn, grå og svart innvendig, og aluminiumsfelger. Elektrisk framdrift, men nikkel kadmiumbatteriet er fjernet.

Bilen har to sitteplasser, et korosseri av termoplast, (polyethylen) og et tak av ABS plast. Ramme i aluminum. Grått interiør. Framhjulstrekk. Motortypen er en vannavkjølt 3 fase asynkron induksjonsmotor med maksimal effekt på 27 kW.  Bilen gjør 0-50 km/t på 7 sekunder og har en toppfart på 90 km/t. Kjører ca 65 km vinterstid, 85-90 km sommertid på et fulladet nikkel cadmiumbatteri inneholdende 9,8 kWh.
    Photo: Aurlien, Håkon / Norsk vegmuseum
  • Grønn prototype av Pivco City Bee/PIV 2, som var forløper til den norske elbilen som skulle selges fra 1997 men i stedet ble videreutvilet til Think produsert fra 1999. PIV2-bilene kjennetegnes av sine doble lykter og høye tak. 

Bilen hadde to seter. Grønn, grå og svart innvendig, og aluminiumsfelger. Elektrisk framdrift, men nikkel kadmiumbatteriet er fjernet.

Bilen har to sitteplasser, et korosseri av termoplast, (polyethylen) og et tak av ABS plast. Ramme i aluminum. Grått interiør. Framhjulstrekk. Motortypen er en vannavkjølt 3 fase asynkron induksjonsmotor med maksimal effekt på 27 kW.  Bilen gjør 0-50 km/t på 7 sekunder og har en toppfart på 90 km/t. Kjører ca 65 km vinterstid, 85-90 km sommertid på et fulladet nikkel cadmiumbatteri inneholdende 9,8 kWh.
    Photo: Aurlien, Håkon / Norsk vegmuseum
  • Grønn prototype av Pivco City Bee/PIV 2, som var forløper til den norske elbilen som skulle selges fra 1997 men i stedet ble videreutvilet til Think produsert fra 1999. PIV2-bilene kjennetegnes av sine doble lykter og høye tak. 

Bilen hadde to seter. Grønn, grå og svart innvendig, og aluminiumsfelger. Elektrisk framdrift, men nikkel kadmiumbatteriet er fjernet.

Bilen har to sitteplasser, et korosseri av termoplast, (polyethylen) og et tak av ABS plast. Ramme i aluminum. Grått interiør. Framhjulstrekk. Motortypen er en vannavkjølt 3 fase asynkron induksjonsmotor med maksimal effekt på 27 kW.  Bilen gjør 0-50 km/t på 7 sekunder og har en toppfart på 90 km/t. Kjører ca 65 km vinterstid, 85-90 km sommertid på et fulladet nikkel cadmiumbatteri inneholdende 9,8 kWh.
    Photo: Aurlien, Håkon / Norsk vegmuseum
  • Grønn prototype av Pivco City Bee/PIV 2, som var forløper til den norske elbilen som skulle selges fra 1997 men i stedet ble videreutvilet til Think produsert fra 1999. PIV2-bilene kjennetegnes av sine doble lykter og høye tak. 

Bilen hadde to seter. Grønn, grå og svart innvendig, og aluminiumsfelger. Elektrisk framdrift, men nikkel kadmiumbatteriet er fjernet.

Bilen har to sitteplasser, et korosseri av termoplast, (polyethylen) og et tak av ABS plast. Ramme i aluminum. Grått interiør. Framhjulstrekk. Motortypen er en vannavkjølt 3 fase asynkron induksjonsmotor med maksimal effekt på 27 kW.  Bilen gjør 0-50 km/t på 7 sekunder og har en toppfart på 90 km/t. Kjører ca 65 km vinterstid, 85-90 km sommertid på et fulladet nikkel cadmiumbatteri inneholdende 9,8 kWh.
    Photo: Aurlien, Håkon / Norsk vegmuseum
  • Grønn prototype av Pivco City Bee/PIV 2, som var forløper til den norske elbilen som skulle selges fra 1997 men i stedet ble videreutvilet til Think produsert fra 1999. PIV2-bilene kjennetegnes av sine doble lykter og høye tak. 

Bilen hadde to seter. Grønn, grå og svart innvendig, og aluminiumsfelger. Elektrisk framdrift, men nikkel kadmiumbatteriet er fjernet.

Bilen har to sitteplasser, et korosseri av termoplast, (polyethylen) og et tak av ABS plast. Ramme i aluminum. Grått interiør. Framhjulstrekk. Motortypen er en vannavkjølt 3 fase asynkron induksjonsmotor med maksimal effekt på 27 kW.  Bilen gjør 0-50 km/t på 7 sekunder og har en toppfart på 90 km/t. Kjører ca 65 km vinterstid, 85-90 km sommertid på et fulladet nikkel cadmiumbatteri inneholdende 9,8 kWh.
    Photo: Aurlien, Håkon / Norsk vegmuseum
  • Grønn prototype av Pivco City Bee/PIV 2, som var forløper til den norske elbilen som skulle selges fra 1997 men i stedet ble videreutvilet til Think produsert fra 1999. PIV2-bilene kjennetegnes av sine doble lykter og høye tak. 

Bilen hadde to seter. Grønn, grå og svart innvendig, og aluminiumsfelger. Elektrisk framdrift, men nikkel kadmiumbatteriet er fjernet.

Bilen har to sitteplasser, et korosseri av termoplast, (polyethylen) og et tak av ABS plast. Ramme i aluminum. Grått interiør. Framhjulstrekk. Motortypen er en vannavkjølt 3 fase asynkron induksjonsmotor med maksimal effekt på 27 kW.  Bilen gjør 0-50 km/t på 7 sekunder og har en toppfart på 90 km/t. Kjører ca 65 km vinterstid, 85-90 km sommertid på et fulladet nikkel cadmiumbatteri inneholdende 9,8 kWh.
    Photo: Aurlien, Håkon / Norsk vegmuseum
  • Grønn prototype av Pivco City Bee/PIV 2, som var forløper til den norske elbilen som skulle selges fra 1997 men i stedet ble videreutvilet til Think produsert fra 1999. PIV2-bilene kjennetegnes av sine doble lykter og høye tak. 

Bilen hadde to seter. Grønn, grå og svart innvendig, og aluminiumsfelger. Elektrisk framdrift, men nikkel kadmiumbatteriet er fjernet.

Bilen har to sitteplasser, et korosseri av termoplast, (polyethylen) og et tak av ABS plast. Ramme i aluminum. Grått interiør. Framhjulstrekk. Motortypen er en vannavkjølt 3 fase asynkron induksjonsmotor med maksimal effekt på 27 kW.  Bilen gjør 0-50 km/t på 7 sekunder og har en toppfart på 90 km/t. Kjører ca 65 km vinterstid, 85-90 km sommertid på et fulladet nikkel cadmiumbatteri inneholdende 9,8 kWh.
    Photo: Aurlien, Håkon / Norsk vegmuseum

Bil

Add a comment or suggest edits

Leave a comment or send an inquiry

Share to