• Rotasjonsmotor, patentert i 1963, med rotor, stator og planetskiver i endelokk. Rotoren styres av tre eksentriske tapper i endelokk, som er festet til planethjul med utvendig fortanning. Disse 3 hjulene styres av ett solhjul som har innvendig fortanning. Når dette systemet roterer går rotoren i en bane som tegner tre kamre mellom rotor og stator.
    Photo: Andreassen, Dag K. / Norsk Teknisk Museum
  • Rotasjonsmotor, patentert i 1963, med rotor, stator og planetskiver i endelokk. Rotoren styres av tre eksentriske tapper i endelokk, som er festet til planethjul med utvendig fortanning. Disse 3 hjulene styres av ett solhjul som har innvendig fortanning. Når dette systemet roterer går rotoren i en bane som tegner tre kamre mellom rotor og stator.
    Photo: Andreassen, Dag K. / Norsk Teknisk Museum
  • Rotasjonsmotor, patentert i 1963, med rotor, stator og planetskiver i endelokk. Rotoren styres av tre eksentriske tapper i endelokk, som er festet til planethjul med utvendig fortanning. Disse 3 hjulene styres av ett solhjul som har innvendig fortanning. Når dette systemet roterer går rotoren i en bane som tegner tre kamre mellom rotor og stator.
    Photo: Andreassen, Dag K. / Norsk Teknisk Museum
  • Rotasjonsmotor, patentert i 1963, med rotor, stator og planetskiver i endelokk. Rotoren styres av tre eksentriske tapper i endelokk, som er festet til planethjul med utvendig fortanning. Disse 3 hjulene styres av ett solhjul som har innvendig fortanning. Når dette systemet roterer går rotoren i en bane som tegner tre kamre mellom rotor og stator.
    Photo: Norsk Teknisk Museum
  • Rotasjonsmotor, patentert i 1963, med rotor, stator og planetskiver i endelokk. Rotoren styres av tre eksentriske tapper i endelokk, som er festet til planethjul med utvendig fortanning. Disse 3 hjulene styres av ett solhjul som har innvendig fortanning. Når dette systemet roterer går rotoren i en bane som tegner tre kamre mellom rotor og stator.
    Photo: Norsk Teknisk Museum
  • Rotasjonsmotor, patentert i 1963, med rotor, stator og planetskiver i endelokk. Rotoren styres av tre eksentriske tapper i endelokk, som er festet til planethjul med utvendig fortanning. Disse 3 hjulene styres av ett solhjul som har innvendig fortanning. Når dette systemet roterer går rotoren i en bane som tegner tre kamre mellom rotor og stator.
    Photo: Norsk Teknisk Museum

Motor

Add a comment or suggest edits

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to