1
8
100
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu Junior Super beregnet for en person, enmannssag. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plastgitteret i starthuset har løsnet. Det bakre håndtaket kan sammen med bensintank og forgasser dreies, slik at saga kan endre stilling fra felling til kapping uten å stanse. Flottørforgassereren må stå i loddrett stilling for å fungere. Fremre og bakre håndtak er polstret med svart gummi. Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at sverd og kjede er Jobus egen konstruksjon. Kjedets lenker er doble, en på hver side av sverdet. Kjedet kobles inn manuelt med en hendel, clutchhendel, som er tilgjengllig for brukeren rett bak den fremre håndtaksbøylen. Ut fra boka "Motorsager i Norge" gjengis disse tekniske spesifikasjonene for Junior Super: Sylindervolum: 93 kubikkcentimeter. Ytelse: 2,8 hestekrefter ved 4500 omdreininger per minutt. Kjedehastighet: 6,7 meter per sekund. Vekt: 10,4 kg
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo