1
8
100
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Håndholdt, emannsbetjent motorisert barke- og kvistemaskin. Maskinen består av en motorsaglignede motorkropp med et barkespadlignende stålblad påmontert i ene enden og et stålrørsskaft i andre enden. Stålrørsskaftet har gummigrep for høyre hånd i ene enden. En påmontert stålrørsbøyle overtrykket med riflete gummi omslutter redskapets motorkropp. (Denne bøylen kan sammenlignes med funksjonen til den fremre håndtaksbøylen på ei motorsag.) Det fremre håndtaket betjenes med brukerens venstre hånd. Bensintanken er plassert lengst fram på motorkroppen med påfylling oppå. Starthuset gjenfinnes på venstre side. Deksel for luftfilter er plassert på toppen av motorkroppen. Sylinderen er plassert lengst bak på motorkroppen med ekspospotte (lyddemper) i bunn og tennplugg på toppen av sylinderen. Det er innslag av noe rust på det barkespadlignende stålbladet. Registrator har ikke sikre opplysninger, men regner med at motoren er en luftavkjølt totaktsmotor som krever oljeblandet drivstoff.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo