1
8
100
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Pro 10-10 Automatic (Pro 10-10 A) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett. Pro 10-10 A er utstyrt med kjedebrems. (For beskrivelse av McCullochs kjedebrems, se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Bensintanken er plassert oppå motorkroppen, oljetanken i front av sagkroppen. Luftfilteret er plassert under et svart deksel, rett bak bensintanken. Det fremre håndtaket som omslutter sagkroppen er utført i aluminium, ikke belagt noen gummipolstring. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel som kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Stoppknappen sitter oppå håndtaket. Chokehendelen gjenfinnes til høyre for håndtaket, på baksiden av dekselet til luftfilteret. Fra en medfølgede lapp gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 54 kubikkcentimeter Vekt: 7,5 kg (Sannsynligvis vekt med 16" sverd og kjede)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo