1
8
100
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch 380 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga ser for registrator ut til å være komplett, lokk til oljetank mangler. Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) på høyre side av sylinderen. . Bensintanken er plassert i front av motorkroppen. Oljetanken gjenfinnes oppå sagkroppen, rett bak fremre håndtak. Rett bak oljetanken er luftfilteret plassert. For registrator ser det ut til at det plassert en stoppknapp på venstre side like ved sagas luftinntak. Bak på dekselet over luftfilteret er det montert to knapper, som registrator antar at regulerer gass og choke. Fremre håndtak (aluminiumsrør) har et felt som er delvis overtrukket / belagt med gummi. Bakre håndtak har pistolgrep i plast. Gasshendelen kan betjenes med pekefingeren fra pistolgrepet. Fra en medfølgede lapp og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor med vendespyling Sylindervolum: 86,9 kubikkcentimeter Vekt: 12 kg (Sannsynligvis vekt med 18" sverd og kjede og fulle tanker, 9,2 kg tomme tanker, uten sverd og kjede. Drivstofftank: 1,3 liter. Oljetank: 0,4 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo