1
8
100
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner S55 beregnet for en person, enmannssag. Saga har ikke påmontert sverd og sagkjede. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor) og sidedeksel venstre side (starthus, viftehus) er laget av plast. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side, nede på sagkroppen. Oljetanken er plassert i front under på sagkroppen med påfylling nede på høyre side foran. Saga er utstyrt med vernebøyle, kjedebrems. Kjedebremsen og vernebøylen er montert i det høyre sidedekselet som en enhet. Ved å skru av sidedekselet følger samtidig vernebøyle og kjedebrems med. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes en blå chokeknapp og en rød stoppknapp. Nedenfor gjengis noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 55 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8300 omdreininger per minutt. El-system: Partner ignitron transistortenning Vekt: 7,1 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo