1
9
100
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner P49 beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Saga er utstyrt med kjedebrems og ser for registrator ut til å være komplett. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Av større plastkomponenter som kan nevnes er toppdeksel (deksel over motor og luftfilter) og sverddeksel. (Sverddekselet har en liten sprekkdannelse nederst.) Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken og oljetanken er plassert på venstre side av sagkroppen med påfylling på venstre side bak på sagkroppen. Luftfilter er plassert under topdekselet. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Fremre håndtak er overtrukket med med riflete gummi (trolig polytén). Det er påmontert en støttebue mellom bakre og fremre håndtak, på venstre side av sagkroppen. Støttebuen gir saga en ekstra avvibrering mot sagførerens ben. Bakre håndtak er utstyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre og halvgassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett til venstre for det bakre håndtaket gjenfinnes stoppknappen. Chokehendelen er plassert til høyre for det bakre håndtaket. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Effekt: 3 hestekrefter Vekt: 6,3 kg (med 13" sverd og kjede) Drivstofftank: 0,5 liter. Oljetank: 0,23 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo