1
8
100
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 020 AVP (electronic quickstop) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. For registrator ser saga ut til å være komplett. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Foran fremre håndtaksbøyle er det påmontert en svart vernebøyle/verneskjerm for venstre hånd. Kjedebremsen utløses når bøylen presses fremover og om saga gjør et uventet kast (tilbakeslag). Sagas komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Det er også endel komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) bak på sagkroppen. Eksospotta og tennpluggen vender ut til høyre side. Påfylling for bensin gjenfinnes på venstre side bak på sagkroppen, påfylling oppå tanken. Tanken er plassert ved siden av sylinderen. På venstre side av sagkroppen, ved siden av bensintanken, er luftfilteret plassert (bak et metalldeksel). Starthuset er plassert ved siden av luftfilteret. Man kommer til starthuset ved å løsne to skruer. Kjedeoljetanken gjenfinnes foran på motorkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter sagkroppen, er innfestet under sagkroppen på venstre side. På høyre side er den skrudd fast til samme enhet som det bakre håndtak. Fremre håndtaksbøyle er polstret med et svart gummibelegg. Bakre håndtak som er utformet som et pistolgrep har gasshendel, gassperre og halvgassperre i montert i håndtaket. Håndtaket har også høyrehåndsvern. Bakre og fremre håndtak er avvibrert med gummielementer som reduserer vibrasjoner fra motoren og sagkjedet. Stoppknappen er plassert rett bak oljepåfyllingen i front på motorkroppen. Det gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for sagmodellen: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 32 kubikkcentimeter / også oppgitt til 35 kubikkcentimeter. Ytelse: 2 hestekrefter / også oppgitt til 2,3 hestekrefter. Vekt: 4,5 kg (med 30 cm sverd og kjede) / også oppgitt til 4,8 kg. Drivstofftank: 0,4 liter. Oljetank: 0,25 liter. Tenningssystem: Elektronisk / transistortenning. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo