1
8
100
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R522 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og vernebøyle (kjedebrems). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). (For sagas balanse, kan det påmonterte sverdet se ut til å være vel langt.) Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert på høyre side med påfylling på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:25. Oljetanken er plassert på undersiden av sagkroppen, påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede i front av sagkroppen. Fremre og bakre håndtak er sammenbygd og festet til motorkroppen med gummielementer som demper vibrasjonene fra motor og sagkjede. Modellen R522 har oppvarmede håndtak som standardutstyr, eksos som ledes fra eksospotten gjennom slanger til fremre og bakre håndtak. Bakre håndtak er ustyrt med høyrehåndsvern. Gasshendel med gassperre er montert i håndtakets pistolgrep. Rett ved det bakre håndtaket gjenfinnes choke- og stoppknapp. Stoppknappen er defekt. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til SJF.13946 og andre kilder, har SJF.13946 disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 3,4 hestekrefter ved 8500 omdreininger per minutt. El-system: Tyristor. Vekt: 7,7 kg (med sverd og kjede, trolig 13" sverd) Drivstofftank: 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo