1
8
100
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen McCulloch Super Pro 40 (SP 40) beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. Modellen er i prisliste fra 1975 betegnet som "bondesag" ("semiproffsag"). Saga er utstyrt med kjedebrems. (Se fanen "Referanser til filer": skannet kopi av kjedebremsbrosjyre og brosjyre for modellen SP 40.) Sags komponenter er i utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer, noen komponenter i plast og gummi. Saga har liggende sylinder med tennplugg, eksospotte, lydpotte (lyddemper) på høyre side av sylinderen. Tennpluggen er plassert like ved der bakre håndtak er festet til motorkroppen. Bensintanken og oljetanken gjenfinnes i front av sagkroppen med påfylling av olje og bensin oppå tanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av sagkroppen, ved siden av starthuset. Fremre og bakre håndtak er skrudd sammen i en enhet og festet til motorkroppen med vibrasjonsdempende gummielementer. Fremre håndtaksbøyle er polstret, muligens med svart skumgummi eller polyetylen. Bakre håndtak har pistolgrep med gasshendel og gassperre montert i pistolgrepet. Bakre håndtak har høyrehåndsvern.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo