1
8
100
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Stihl 08 S beregnet for en person, enmannssag, med påmontert sverd og sagkjede. [ Vedlagte filer under fanen "Referanse til filer" er koblet både til Stihl 08 og 08 S.] For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett, men barkstøtten som var vanlig på disse sagene er ikke påmontert. Forgassersystemet (membranforgasseren) kan snus i ulike vinkler uten at det påvirker motorens gang. Dermed kan saga brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stopper. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Påfylling for bensin på venstre side av sagkroppen, tanken er plassert bak motoren. Kjedeoljetanken gjenfinnes på høyre side av sagkroppen med påfylling oppå tanken. Fremre håndtaksbøyle, som omslutter saga, er innfestet i høyre sidedeksel, sverddeksel/clutchdeksel. Bøylen er også festet til undersiden starthusdekselet (sagas venstre side). Stålrørsbøylen er delvis polstret med svart gummi. Bakre håndtak utgjør en enhet med deksel over sylinder og luftfilter. Gasshendelen er montert i håndtaket og kan betjenes med pekefinger som et pistolgrep. Fra en medfølgede lapp til og andre kilder gjengis det her noen tekniske spesifikasjoner for saga: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 50 kubikkcentimeter. Ytelse: 3,2 hestekrefter ved 7000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,2 kg (med sverd kjede og fyllte tanker, 8,3 kg uten bensin og olje, også oppgitt til 7,9 kg for 08 S) Drivstofftank: 0,82 liter / 0,76 liter. Oljetank: 0,35 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagte filer under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo