1
8
100
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Partner R11 beregnet for en person, enmannssag. Saga har påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet på denne saga er langt, 22" (cirka 55 cm). Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, skrue til luftfilteret (luftinntaket) mangler. Sags komponenter er i hovedsak utført i stål, aluminium og presstøpte metallegeringer. Fremre og bakre håndtak er polstret med gummi. Saga har stående sylinder med eksospotte, lydpotte, (lyddemper) i front. Bensintanken er plassert rett bak sylinderen. Rett under tanken er sagas luftinntak (luftfilter). Forgasseren (membranforgasseren), gjenfinnes også rett under bensintanken. Chokehendel og gasshendel (også funksjon som clutch) er plassert rett bak forgasseren ved det bakre håndtaket, betjenes med tommelfinger. På venstre side av saga, utenpå starthuset, er oljepumpa plassert. Pumpa er forbundet med oljetanken på undersiden av sagkroppen. Påfylling av kjedeolje skjer på høyre side nede på sagkroppen. Sagas totaktsmotor krever oljeblandet bensin i blandingsforholdet 1:20. I bakkant, på undersiden av sagkroppen, er det påmontert en gummipute som gir saga støtte når den settes på bakken eller et annet underlag. Ut fra medfølgende påskrevet lapp til saga og andre kilder, har den disse tekniske spesifikasjonene: Motor: Totaktsmotor Sylindervolum: 90 kubikkcentimeter. Ytelse: Yter 5 hestekrefter ved 6000 omdreininger per minutt. Vekt: 9,3 kg (10,9 kg med 15" sverd og fulle tanker) Drivstofftank: 0,9 liter. Oljetank: 0,5 liter. For en teknisk beskrivelse av saga se vedlagt fil under fanen "Referanser til filer".
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo