1
8
100
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 50 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede). Saga har automatisk kjedebems. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, en mutter på sverddekselet og stoppbryter mangler. Ut fra salgsbrosjyra til Husqarna, er modell 50 en sag som egner seg for den som bruker saga ofte, men ikke i yrkessammenenheng (en salgs semiproffsag). Motorsaga har en stående sylinder med eksospotte / lyddemper (lydpotte) i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall, aluminium og med flere deler i plast, bakelitt og gummi. Sagas hoveddeler er opphengt i hverandre med vibrasjonsdempende gummielement. Vibrasjonene, som framkommmer fra motor og sagkjede, må passere gummielementene før de når fram til håndtakene. Den fremre håndtaksbøylen av aluminium er overtrukket med grå riflete gummi. Påfylling for kjedeolje og bensin (ojeblandet) gjenfinnes på sagkroppens venstre side, olje foran ved den fremre håndtaksbøylen og bensin i det bakre håndtaket. (Bensintanken henger sammen med sagas bakre håndtak.) Gasshendelen i det bakre håndtaket er utstyrt med gassperre. Chokehendelen er plassert på baksiden av toppdekselet, rett foran gasshendelen. Gasshendelen er utstyrt med gassperre. Forgasserens justeringsdyser for luft- og bensinblanding gjenfinnes på toppdekselets høyre side (merket L, H, T). Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra en salgbrosjyre og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum: 49 kubikkcentimeter. Effekt: 3,0 hestekrefter. Drivstofftank: 0,6 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 5,26 kg (med sverd og kjede og oppfylte tanker 6,9 kg ) Turtall: ved maks effekt 8400 omdreininger per minutt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo