1
8
100
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 1 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga ser for registrator ut til å være tilnærmet komplett, plugghette mangler. Motorsaga har totaktsmotor med stående sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert i front. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Fremre og bakre håndtaksbøyle, trolig av aluminium, er overtrukket med svart riflete gummi. Starthuset er montert på sagas høyre side. En sylindrisk utformet aluminiumstank for kjedeolje og bensin er plassert bak sylinderen. Under tanken gjenfinnes forgasseren og gasshendelen. Forgasseren er tilkoplet drivstofftanken. Luftfilteret er plassert på venstre side av drivstofftanken, med et gråblankt beskyttelsesdeksel utenpå. Viftehuset på venstre side av saga beskyttet av et rødt metalldeksel. Ut fra et lite hull i dekselet stikker det fram en gråblank kortslutningsknapp som brukes for å stoppe saga. For en mer detaljert beskrivelse av sagas funksjon og oppbygging, henvises det til vedlagt instruksjonsbok under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 99 kubikkcentimeter. Effekt: 4 hestekrefter ved 5500 omdreininger per minutt. Drivstofftank: 0,75 liter. Oljetank: 0,3 liter. Vekt: 7 kg (8 kg med fulle tanker).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo