1
8
100
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Companion MS 2 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Saga er tilnærmet komplett, men har noen mangler: startsnora mangler og slanger som skal gå fra oljetank til det som registartor antar er en pumpeenhet utenpå starhuset mangler. I tillegg er deler av saga svartbrent. Motorsaga har totaktsmotor med liggende sylinder der eksospotta / lyddemperen (lydpotta) er plassert på høyre side bak. Tennpluggen gjenfinnes også på høyre side bak. Sagas komponenter er i hovedsak utført i presstøpt metall (legeringer), lettmetall og aluminium. Olje- og bensinpåfylling er plassert i front av sagkroppen. Starthuset er montert på sagas venstre side. Oppå toppdekselet gjenfinnes sagas stoppknapp (kortslutningsbryter) og chokehendel. Gasshendel og gassperre (halvgassperre) betjenes med tommelfinger ved det bakre håndtaket. Bakre og fremre håndtak er upolstret. Det er påført et grønt merke på siden av sidedeksel (starthus), venstre side. For mer detaljert beskrivelse av sagas spesifikasjoner og utforming, vises det til vedlagt brosjyre under fanen: "Referanser til filer". Her gjengis noen av sagas tekniske spesifikasjoner: (fra vedlagt instruksjonsbok og en medfølgende lapp til saga) Sylindervolum: 78 kubikkcentimeter. Motorens arbeidsmåte: 2-takt, med vendespyling. Vekt: 5,6 kg (tom uten sverd og kjeder), 6,9 kg (tom med 15" sverd og kjede).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo