• Opplysninger fra bunadsregistreringene i Flå:
"Halskragen og framstykkene er av jaquardvevet silke.  Brosjerte roser i gult og grønt på rosa bunn med lilla mønsterveving.  På framstykket er det 2 lommer, klaffene er 13 cm lange og 3 cm brede.  På hvert framstykke 4 knapphull + 1 på krageslaget.  4 sølvknapper på høyre sida, diam 1,2 cm. 1 knapp på hvert krageslag, 1 knapp på hver side øverst ved knappeslaget.  Knappene er gravert ornamentikk.  De 4 knappene er festa med et lysgrått band (lærreim) gjennom hempene på baksiden.  Bakstykket og foret er i heimevevd lin, også foret i framstykkene.  Ved kragen er det ei hempe.  Vesten er håndsydd.  17/10-1985 Marit Bergljot Jorde". Vesten hører sammen med fiskekjølkje HFN 13438.
    Photo: Hjønnevåg, Vibeke / Hallingdal Museum
    Photo: Hjønnevåg, Vibeke / Hallingdal Museum