1
8
100
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Husqvarna 65 med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). For registrator ser saga ut til å være tilnærmet komplett. (Se noen gjengitte tekniske spesifikasjoner nedenfor.) Modell 65 kunne brukes til felling, kapping og kvisting. Saga er i hovedsak utført i lettmetall. Det er også noen komponenter av hardplast, som f. eks. bakre håndtak, deksel over luftfilter og hendler. Sagas fremre bøyle av stålrør/aluminium er overtrukket med et riflete gummibelegg. Tenpluggen som gjenfinnes på toppen av sagkroppen er beskyttet av en gummihette. Lyddemperen/eksospotta er montert i framkant av sagkroppen. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes bak på sagas venstre side. Sverddekselet (sidedekselet), som dekker hele sagas høyre side opp til toppdekselet, er festet med to muttere i boltene til sverdfestet. På sverdfestet er det skrue for stramming av kjedet. Bak på sagkroppen, rett over bakre håndtak, gjenfinnes tre knapper: stoppknapp, lås for halvgass og choke. Gasshendelen er montert på undersiden av "håndgrepet" i det bakre håndtaket. Det gjengis her noen tekniske spesifikasjoner fra instruksjonsbok til modell 65 og en medfølgende lapp til saga: Sylindervolum/slagvolum: 65 kubikkcentimeter. Effekt: 3,6 hestekrefter ved 6500 omdreininger per minutt Kjedehastighet: 16,5 meter per sekund. Drivstofftank: 0,7 liter Oljetank: 0,3 liter Vekt: 7,0 kg (også oppgitt til 7,4 trolig med fylte tanker)
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo