1
8
100
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP4 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Saga har også automatisk sikkerhetsbrems for kjedet (kjedebrems). Kjedebremsen spennes før arbeidet med saga starter. Bremsen utløses ved start og ved bæring når motoren er i gang. For registrator virker det som om sagas kjedebrems er defekt. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Fra Jobus håndbok og andre kilder er følgende tekniske data gjengitt: Totaktsmotor på 48 kubikkcentimeter, 3,5 hestekrefter, vekt: 5,9 kilo med 32 centimeters skjæreutstyr, kjedehastighet 16-19 meter per sekund.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo